Logg inn med Feide
Gateflow CD
Emnenavn på English:
Skriveøvelser Design
Studiepoeng:
10
Rapporteringsprogram:
Emnekode:
Studienivå:
Syklus 1
Undervisningssemester:
2019 Høst
Eksamenssemester:
2019 Høst
Undervisningsspråk:
Norsk
År:
2019
Emneansvarlig:
Steinar Killi
Forkunnskapskrav
Kurset er et tilbud til de studentene som har Ex-phil fra før, når de begynner på AHO.
Om emnet
Syv design tekster, artikler, kapitler, presentasjoner blir diskutert i grupper. Forskjellige professorer vil tilrettelegge tekstene med tilhørende arbeidoppgaver gjennom kurset. Tekstene vil representere forskjellige tilnærminger til designfaget.
Læringsutbytte
KUNNSKAPER
Studentene skal kunne :
- Ha et overblikk over forskjellige skriftlige formater innenfor design
- Foreta en analyse av design tekster, med tanke på innhold og uttrykk
- Kritisk lesning av fagtekster innen designfeltet.
FERDIGHETER
Studentene skal kunne anvende metoder som:
- Komparativ analyse
- Nærlesning av fagtekster i forskjellige sjangere
- Forståelse for hvordan design sees og beskrives innenfor forskning samt i litterær og kunstnerisk sammenheng
GENERELL KOMPETANSE
- Ha kjennskap til formater og strukturer i design litteraturen
- Kjenne til typiske trekk ved design-faglig litteratur
- Kunne diskutere og beskrive design i en rekke genre
Praktisk organisering og arbeidsmåter
Tekster vil bli distribuert og behandlet i seminarer med ansvarlig professor. En arbeids oppgave utføres i sammenheng med hver tekst.
Pensum
Vil bli gitt ved oppstart av kurset
Obligatorisk arbeidskrav | Påkrevde arbeidskrav | Oppmøte påkrevd | Kommentar |
---|---|---|---|
Øvinger | 6 | Ikke påkrevd | 6 av 7 oppgaver må leveres/godkjennes. |
Vurderingsform | Gruppering | Karakterskala | Kommentar |
---|---|---|---|
Vurderingsmappe | - | Bestått / ikke bestått | Det skal leveres 6 av 7 arbeidsoppgaver gjennom semesteret, som skal være godkjent. |
Aktivitet | Kommentar |
---|---|
Oppmøte | Det forventes 80% fremmøte på seminarene. |
Godkjent dato:
Mandag, juni 24, 2019 - 15:45
Godkjent av:
Tove Carlsen
Rapporteringsstudieprogram